Sunday, March 9, 2008

PRU 12 : ISYARAT JELAS KEPADA BN

Dengan tumbangnya kerajaan BN di Kedah, Pulau Pinang, Perak, Selangor serta kekalnya Kelantan di tangan PAS, rakyat negara ini telah menghantar mesej yang amat jelas terhadap kerajaan yang dipimpin oleh Pak Lah. Kepimpinan Pak Lah terlalu sombong, angkuh dan tidak menghargai atau menghormati rakyat. Pelbagai sekatan dan penindasan yang berterusan menyebabkan rakyat hilang sabar maka ianya diterjemahkan di peti undi. Akibatnya, dalam PRU12 ini satu lembaran baru dicipta dan BN kehilangan kuasa pemerintahan di empat negeri.

Walaupun pelbagai usaha telah dibuat oleh BN dalam usaha mengulangi kejayaan 2004, tetapi rakyat yang mempunyai pelbagai sumber maklumat tidak boleh ditipu lagi. Inilah masanya untuk rakyat menghukum pemerintah yang zalim dan pembohong. Mereka telah gagal mencapai KPI yang diharapkan. Manakala manifesto BN 2008 tidak ubah seperti lawak Doremon yang hanya layak ditonton oleh anak-anak sekolah rendah.

Fajar baru kini telah menyinsing di ufuk timur. Terbitnya membawa seribu harapan rakyat marhain dan sinarnya telah menerangi pantai barat, utara dan pantai timur negara. Sinarnya cukup terang hingga menembusi kubu Negeri Sembilan dan Johor. Adalah menjadi harapan seluruh rakyat bahawa gelombang perubahan ini mampu memberi manfaat kepada rakyat keseluruhannya. Tidak hanya segelintir elit yang sentiasa mengelilingi dan mendampingi pemimpin.

Tugas kita baru sahaja bermula. Buktikan bahawa cara kita dan BN adalah berbeza. Jadilah wakil rakyat kepada seluruh rakyat dan bukan hanya kepada penyokong dan parti sahaja. Oleh itu hormatilah dan terimalah mereka kerana mereka juga pembayar cukai dan mereka hanya ada satu sahaja wakil rakyat.

Selamat berkhidmat kepada yang menang dan yang tidak berjaya tugas untuk menjadi pembangkang dan pemerhati telah bermula. Bersedia untuk kemenangan yang lebih besar pada PRU13 insyallah.

No comments: