Thursday, September 22, 2011

SAMBUT ADUN BN DENGAN KAIN RENTANG “MASIHKAH ENGKAU INGAT”

Sila sambut delegasi 240 ADUN BN yang berkampung di seluruh DUN Selangor dengan kain rentang “Masihkah Engkau Ingat 51 Tahun Ketika BN Perintah Di Selangor”.  Sebenarnya inilah yang layak untuk menymbut rombongan ADUN BN ke negeri Selangor dalam misi untuk menawan Selangor.

Apabila hilang kuasa baru teringat rakyat. Apabila hilang kuasa baru teringat masih ramai rakyat tidak kenal Umno. Apabila hilang kuasa baru teringat untuk membela rakyat.

Apa yang Umno buat ketika 51 tahun memerintah? Kenapa sekarang baru sibuk hendak mengambil berat tentang rakyat?.

Rakyat tentu masih ingat bagaimana bekas Menteri Besar Umno membelanja wang rakyat RM1.7 juta untuk lawatan ke Paris Disneyland dan Orlando Disneyland dalam masa 8 hari sahaja. Belanja bilik hotel untuk Datuk Seri Khir Toyo RM110,000. Rakyat ke Makkah 40 hari baru belanja RM10 000.

Rakyat tentu masih ingat ketika Umno berkuasa halau penduduk Kampung Berembang Ampang macam binatang. Pada hal penduduk ini penyokong tegar Umno, tetapi mereka tidak mempedulikan, kerana mereka berada di puncak kuasa

Rakyat tentu ingat zaman Umno kegiatan masjid malap seperti lampu yang tidak ada bateri. Ahli Jawatankuasa Masjid yang dilantik bukan ahli masjid. Supaya memudahkan kegiatan menjahilkan rakyat dan jauh daripada institusi agama. Umno sedar jika rakyat celik agama berarti selamat tinggallah Umno.

Rakyat tentu masih ingat ketika kerajaan Pakatan Rakyat memberi air percuma 20 meter padu kepada semua rakyat, maka pemimpin Umno mengatakan ini kerja membazir. Awas jika BN menang semua ini akan ditarik balik.

Rakyat tentu masih ingat ustaz-ustaz diburu macam penjenayah. Datuk Dr Harun Din, Datuk Ismail Kamus, Allahyarham Datuk Ishak Baharum hendak ditangkap kononnya melakukan kesalahan jenayah syariah.

Sekarang baru pemimpin Umno hendak bermuka-muka menjadi pembela rakyat. Mereka ini akan menanam janji manis, tetapi apabila mereka dapat kuasa mereka akan melanjutkan tradisi menindas rakyat.

Awas rakyat Selangor, bila bertemu dengan ADUN BN yang berkampung di tempat tuan-tuan tolong ingatkan kepada mereka “Masihkah Engkau Ingat 51 Tahun  Berkuasa”. Paling cantik sekali ialah rakyat Selangor kena tanya kepada wakil rakyat yang datang daripada negeri yang BN perintah. Adakah rakyatnya mendapat air percuma, kifalah RM2500, Tabung Warisan Anak Selangor, Guru KAFA mendapat gaji RM1300. Sudah tentu jika soalan ini dikemukan ADUN BN lari lintang pukang.

Idris Ahmad

No comments: