Tuesday, November 29, 2011

Jihad UmNo

Maka sekonyong-konyong berpesanlah Timbalan Presiden UmNo dalam persidangan agongnya dan mungkin persidangan terakhir menjelang PRU13. Tidak juga mustahil persidangan terakhir sebelum menjadi pembangkang.

Maka menyebutlah beliau tentang jihad yang katanya “Jihad untuk keadilan. Jihad untuk pertahan hak. Percayalah, pilihan raya umum nanti mempunyai makna yang cukup  dalam kepada kelangsungan kita. Pilihan raya ini adalah medan jihad dan saudara-saudari adalah para mujahid dan mujahidah,” katanya merujuk kepada perwakilan ketiga-tiga sayap itu.

Cuma yang tidak ditulis dalam berita bahawa jihad mereka dijanjikan pahla dan syurga. Sama ada tidak yakin yang mereka berada dalam kebenaran ataupun takut dikatakan rasuah pahla dan syurga. Apabila sudah kelemasan maka berpautlah apa sahaja hatta akar taugeh. Mungkin Utusan akan menambah pula selepas ini...

Hendak dijawab nampak kita bodoh.... dibiarkan menyakitkan hati.....

Kalau hendak berjihad berjihadlah kerana Allah SWA. Berjihadlah untuk menegakkan agama Allah yang maha suci ini. Kalau hendak berjihad berjihadlah untuk mempertabatkan Islam. Orang Islam tak semestinya Melayu... dan orang Melayu belum tentu Islam. Adakah kita hendak meletakkan Melayu itu lebih mulia dari Islam?

No comments: