Friday, November 18, 2011

Tahniah Kepada Semua Calon UPSR

Walau apapun keputusan yang anda terima 5A ke 5B kehatta tak ada A pun, tahniah di atas keputusan yang anda terima.... Tahniah PAS Dusun Tua ucapkan kerana telah berjaya mengharungi tahap pertama ujian dalam hidup. Banyak lagi ujian-ujian yang bakal menanti.

Bukan sangat kejayaan yang perlu diraikan namun kalau mendapat keputusan cemerlang 5A adalah lebih baik. Sebaliknya usaha yang bersungguh itulah sebenarnya kejayaan yang paling utama. Allah tidak menilai kita berdasarkan pencapaian yang kita perolehi, tetapi penilaian adalah berdasarkan usaha yang telah kita buat. Allah mengurniakan pahla bukan apabila kita berjaya sahaja, tetapi pahla adalah untuk mereka yang berusaha.

Allah tidak mengira kita menang dalam peperangan sebagai matlamat, tetapi menjadikan perjuangan itu adalah satu matlamat. Kalah atau menang itu adalah ketentuan Allah. Sekiranya Allah mengkehendaki kejayaan maka banyak-banyaklah bersyukur kerana nikmat yang dikurniakan. Menang adakah satu yang diharapkan namun syahid juga satu anugerah yang amat besar.

Masa masih panjang dan perjalanan masih jauh. Ini hanyalah permulaan dalam hidup kita. Yang berjaya, jadikanlah kejayaan ini sebagai pembakar semangat untuk lebih berjaya pada masa depan. Kepada yang gagal, peluang masih lagi terbuka. Jadikanlah pencapaian hari ini sebagai pencetus semangat untuk mencapai kejayaan yang cemerlang satu masa nanti.

Tahniah kepada calon, tahniah dan terima kasih kepada guru-guru dan syabas kepada ibu-bapa di atas kesabaran anda. Esok masih ada untuk memberi kita peluang dan juga anak-anak kita genarasi baru bagi melakar masa depan yang lebih gemilang. Semoga berjaya dunia dan akhirat. Insyallah.

Tahniah dari PAS Dusun Tua.

No comments: