Thursday, December 15, 2011

Lim Guan Eng Anti Islam Dan Anti Melayu?

KEPALA BATAS, 15 Dis: PAS Pulau Pinang mendesak pimpinan Umno BN di semua peringkat menghentikan semua tuduhan terhadap Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang kononya anti Islam atau anti Melayu.

Ketua Penerangan PAS Pulau Pinang, Bukhori Ghazali berkata, ia selaras dengan keputusan Mahkamah Tinggi Pulau Pinang semalam yang mengarahkan Utusan membayar RM200 ribu ekoran laporan mereka berhubung tuduhan itu hanyalah fitnah.

Katanya, bila mahkamah telah putuskan bahawa Lim di pihak yang benar dan Utusan bersalah, maka sebagai parti yang sentiasa tidak puas hati terhadap langkah drastik Kerajaan Pakatan Rakyat, harus memohon maaf secara terbuka.

"Apa yang dituduhkan terhadap Lim Guan Eng semuanya dusta. Mahkamah dan putuskan (dia bukan anti Islam, anti Melayu) bukan orang kampung (yang putuskan), " tegasnya.

Mahkamah Tinggi Pulau Pinang semalam mengarahakan akhbar Utusan Malaysia membayar RM200,000 kepada Lim kerana mendapati dia tidak anti Melayu atau anti Islam seperti difitnah oleh akhbar Umno itu.

Utusan dalam laporannya telah menuduh Lim sebagai seorang ‘rasis’ dan ‘anti-Melayu’ dalam artikel yang disiarkan bertajuk 'Kebiadaban Guan Eng'.

Akhbar itu juga melaporkan kononnya DAP adalah alat kerajaan asing dan mahu parti berkenaan diharamkan.

Sehubungan itu, Bukhori berkata, sepatutnya mulai hari ini Umno BN tidak lagi mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman seperti itu terhadap DAP.

1 comment:

UMNO PARTI PENJARA said...
This comment has been removed by a blog administrator.