Thursday, December 29, 2011

Masihkah Ada Orang Yang Pelik terhadap Piramid?


Dan berkata Fir'aun: "Hai pembesar kaumku, aku tidak mengetahui tuhan bagimu selain aku. Maka bakarlah hai Haman untukku tanah liat [membuat batu bata] kemudian buatkanlah untukku bangunan yang tinggi [apakah yang dimaksudkan adalah piramid?] supaya aku dapat naik melihat Tuhan Musa, dan sesungguhnya aku benar-benar yakin bahwa dia termasuk orang-orang pendusta." Al-Qashash Ayat 38

Masihkah ada lagi ada orang yang percaya bahawa orang zaman dahulu memikul batu pejal untuk membuat piramid? Kenapa kita perlu kagum terhadap kesombongan Firaun. Adakah kita masih lagi mencari-cari jawapan yang sebenarnya telah ada dalam Al-Quraan yang diturunkan olah Allah kepada Nabi Muhammad SAW lebih 1400 tahun dahulu....

Cuma yang saya tidak pasti adalah bangunan mana satukah yang dibina oleh Haman itu.

No comments: