Wednesday, December 14, 2011

Ulama' UmNo Pakat Dengan MCA Hentam Islam

Jangan terkejut kalau adanya golongan agamawan dalam Umno yang menjadi syaitan bisu terhadap pemerintah Umno-BN tetapi menghentam PAS dan kerajaan pimpinan PR. AWAS berhati-hatilah kamu bila bercakap tentang Islam..... Kamu hendak hentam PAS atau hentam Islam? Kami tidak kisah kena hentam tapi kelancangan lidah kamu mengecam hudud dan qisas mungkin mengundang padah... Takutlah siksaan Allah yang amat dekat dan lebih dekat dari lehermu sendiri.

Sikap Penasihat agama MB Terengganu yang diimport dari pendang, Kedah iaitu Kamal Saidin yang mengkritik serta membuat lawak bodoh terhadap enakmen hudud & qisas yang dikemukakan oleh Kerajaan Kelantan & enakmen yang telah diluluskan oleh Kerajaan Terengganu pada tahun 2001 iaitu dizaman pemerintahan PAS tetapi bersikap membisu terhadap perlaksanaan syariat Islam di Malaysia. Adakah memadai apa yang dilaksanakan oleh UmNo selama lebih 54 tahun memerintah?

Perbuatan tidak bermaruah tersebut diadakan dihadapan majlis yang dianjurkan oleh sekutu Parti BN iaitu MCA. Dimanakah maruah Umno-BN dan apakah ulama' cap ayam seperti ini boleh pakai? Mereka sepatutnya mendidik dan menberi penjelasan terhadap keindahan dan hikmah peraturan dan undang-undang Islam kepada masyarakat khususnya golongan non-muslim tetapi mengambil kesempatan untuk menakutkan bukan Islam dengan pelaksanaan syariat Islam bahkan mencari ruang-ruang untuk menonjolkan kekurangan demi politik dangkal Umno-BN.

Mungkin inilah sebabnya presiden MCA amat bernafsu menyerang Islam.... Kalau UmNo sendiri menyerang Islam... maka jangan harap MCA pula nak mempertahankan Islam.

Suasana ini amat berbeza dalam PR apabila rakan-rakan dari PKR dan DAP berlumba-lumba mengkaji Islam dan bercakap tentang Islam. Mereka mula mengambil tahu tentang hadith, Al-Quraan dan hukum hakam dalam Islam... Atau sekurang-kurang mereka menggunakan istilah yang selalu digunakan oleh orang Islam seperti aqidah, insyallah, istikomah dan lain-lain lagi. Kesannya mereka semakin mesra dengan Islam dan memahami Islam itu sendiri.

No comments: