Tuesday, December 13, 2011

Lembu dan Orang Melayu Tradisional

'This NFC fiasco is something rural Malays can understand - and condemn. She might well be the key to bring BN to its knees at the next election.'

Mungkin isu lembu Shahrizat ini sesuatu yang orang Melayu kampung tradisional mudah faham.... akibatnya beberapa pimpinan UmNo mula bersuara agar Shahrizat berundur. Namun bukan semudah itu ketua Wanita ini hendak berundur. Orang ini yang berani singsing lengan dan selak kain demi mempertahankan kedudukannya dan orang yang sama juga akan melawan UmNo.


Antara yang terkehadapan menyeru beliau berundur ialah Tun Dr Mahathir Mohamad, Bung Moktar Radin, Datuk Wira Syed Ali Alhabshee, Abdul Ghapur Salleh dan tidak ketinggalan juga pemimpin Pemuda MCA.

Adakah apabila Shahrizat dipaksa turun.... adakah dia mengalah ataupun akan menarik turun sekali Tan Sri Muhiyidin Yassin orang yang diberitakan bertanggungjawab meluluskan peruntukkan RM250 juta itu. Dalam keadaan Najib berada di dalam situasi yang amat lemah setelah kegagalan gagasan 1M yang kini menjerut lehernya sendiri sehingga memaksa Najib melutut dihadapan Perkida. Kini Muhiyidin pula terpalit dengan tahi lembu pula.

Adakah UmNo akan terus berdiam diri?

PAS sudah lama menghulurkan tangan untuk menjemput ahli UmNo kembali kepangkal jalan. Tinggalkanlah perjuangan yang gagal memertabatkan Islam dan Melayu itu. Masuklah PAS.....UmNo telah terbukti gagal selama lebih 50 tahun..... Adakah kita hendak menunggu lebih lama lagi... Adakah kita hendak menunggu hutang negara mencecah RM1Trillion baru nak sedar?

Adakah kita nak membiarkan hak Melayu yang berbaki ini tergadai juga. Tidak cukupkan hak Melayu yang telah habis dijual oleh UmNo ini...
  1. Tanah Melayu
  2. Tanah Rezab Melayu
  3. Bahasa Melayu
  4. Tanah Keretapi Tanah Melayu
  5. Kerusi orang Melayu
  6. Kuasa Raja-Raja Melayu
  7. Tanah Singapura
  8. Pulau Batu Putih
  9. Telaga Minyak
  10. Kampung Melayu
  11. Sekolah Agama
  12. Tulisan jawi
  13. dan lain-lain-lain.....

No comments: