Tuesday, August 19, 2008

Bila Nak Turun?...... Minyak dah sebulan lebih turun... kita bila lagi?

Betulah kata Shahril Samad yang kerajaan sepatutnya membuat kajian dahulu sebelum harga baru minyak ditetapkan pada bulan Ogos. Sekiranya ini dilaksanakan kemungkinan harga minyak tidak perlu dinaikkan. Seterusnya peniaga tiada alasan untuk menaikkan harga barangan. Malangnya tiba-tiba PMLah dengan tergesa-gesa terus menaikkan harga minyak sebab nak tunjuk pandai dalam urus tadbir ekonomi negara.

LihatLah apa sudah jadi sekarang..... Apa barang yang tidak naik harga? Minyak masak, beras, susu, lampin bayi, tepung, ikan, daging, sayur, kuih, roti canai, mee goreng, teh tarik, capati..... rasanya tak ada yang tak naik melainkan caj mobile phone.

Yang hairannya mengapa Petronas boleh terus sakan mengadakan peraduan dari kereta, kepada super car sekarang ni pulak minyak percuma. Begitu juga dengan shell. Ada apa-apa ke yang kita tak tahu mengenai harga minyak di negara ini dan dunia?

Jangan terus perbodoh rakyat......
___________________________________

Najib hints of lower pump prices with decline in global oil prices
Tuesday August 19, 2008

BUKIT MERTAJAM: The Government may have good news for the people soon over fuel prices.

Deputy Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak said global oil prices were on the decline and the Federal Government may make an announcement soon.

“Hopefully, we will have good news (for the people) about the fuel price.

“Budget 2009, which will be announced on Aug 29, will also see more help for the people, especially those in the rural areas where there is still much to be done,” he said during a meet-the-people session at Barisan Nasional’s operation centre at Kampung Sama Gagah yesterday.

Najib said the outcome of the Permatang Pauh by-election would not change the Federal Government.

No comments: